PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY NA ROK SZKOLNY 2020/2021
I. Warsztaty dla dzieci w wieku przedszkolnym
Bezpieczne korzystanie z mediów cyfrowych – fonoholizm.
Poznajemy nasze emocje.
„Spokój i uważność żabki”.
Zajęcia stymulujące rozwój dziecka 6 letniego z wykorzystaniem min Metody Dobrego Startu, Metody Weroniki Sherborne.
Inne wg zgłoszonego zapotrzebowania.
II. Zajęcia warsztatowe
Pierwsze wrażenie, pochopna opinia” – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. IV-VI szkoły podstawowej.
„Życzliwość – drogą do pozytywnych relacji – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. IV-VI szkoły podstawowej.
Zajęcia kształtujące postawy tolerancji, propagowanie postaw otwartości i ukazanie znaczenia oraz wartości różnorodności:- „Jesteśmy inni lecz tacy sami” – dla uczniów klas I – III szkoły podstawowej,- „Różnorodność i wielokulturowość jest zaleta” – dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej,- „Stereotypy – uprzedzenia – dyskryminacja” – dla uczniów kl. VII szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. „Nie – nie zawsze oznacza nieuprzejmość, zachowania asertywne” – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. IV-VI szkoły podstawowej.
„Bezceremonialny język – czas to zmienić.” Wulgarne rozmowy młodzieży – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. VI-VIII szkoły podstawowej.
Techniki i metody uczenia się – uczniowie szkół ponadpodstawowych.
„Niebieski wieloryb nie istnieje” program edukacyjno – profilaktyczny dla uczniów w wieku 10-13 lat i ich rodziców.
„Bez złości mamy więcej radości” – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. I-III szkoły podstawowej.
Jak pokonać stres – zajęcia dla uczniów kl. VI-VIII szkoły podstawowej
Stres przyjaciel czy wróg maturzysty.
„Wagary – ucieczka przed problemami czy początek kłopotów” – zajęcia warsztatowe dla kl. VII-VIII szkoły podstawowej.
„Wartości w życiu młodego człowieka” klasy VII-VIII szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe.
Cyberprzemoc.
Jak rozwiązywać problemy w klasie ?
Bezpieczne korzystanie z mediów cyfrowych – fonoholizm.
Internet – jak być bezpiecznym w sieci” dla uczniów szkoły podstawowej i szkół średnich.
Ja to ja” zajęcia wzmacniające poczucie własnej wartości dla dzieci młodszych.
„Stop przemocy” – zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej.
Zajęcia integracyjno – adaptacyjne dla uczniów rozpoczynających naukę na kolejnym etapie edukacyjnym.
Programy profilaktyczne: „Spójrz inaczej”, „Powiedz komuś – program profilaktyczny dla dzieci w wieku 6 – 10 lat uczący, jak radzić sobie w sytuacjach zagrażający ich bezpieczeństwu, „Lekcje przestrogi” – program dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
Zajęcia profilaktyczne: „Chce żyć zdrowo – bez nałogów” dla uczniów klas IV –VI szkoły podstawowej.
Dopalacze i środki psychoaktywne – wpływ na rozwój psychofizyczny.
Zajęcia warsztatowe na temat: agresji, mobbingu, konfliktów, stresu, emocji, wyboru dalszej drogi edukacyjnej, myślenia twórczego, i inne zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami.
Wybór dalszego kształcenia – zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej.
Wybór szkoły i zwodu – zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej.
Co dalej po szkole średniej (dla uczniów LO i techników)?
Co dalej po Branżowej Szkole I Stopnia?
Predyspozycje a wybór dalszego kształcenia – uczniowie szkół średnich.
Budowanie wizji kariery zawodowej – zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej.
Studia i co dalej ?– rynek pracy absolwentów – uczniowie szkół średnich
III. Treningi
Umiejętności asertywne.
Umiejętności interpersonalne.
Budowanie poczucia własnej wartości – moje mocne strony.
IV. Program „Nauczyć się uczyć” dla uczniów kl. IV – VI szkoły podstawowej i ich rodziców.