Jedną z form wspomagania pracy szkoły jest organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli. Rola sieci polega na stworzeniu platformy wzajemnego wsparcia w wybranym obszarze tematycznym, gdzie uczestnicy mogą dzielić się doświadczeniami z kolegami z innych placówek i korzystać z ich doświadczenia. Sprawdzone metody czy rozwiązania funkcjonujące w jednej szkole, mają duże szanse powodzenia w podobnych placówkach. Ze względu na to, istotnym zadaniem sieci współpracy i samokształcenia jest analiza tak zwanych „dobrych praktyk” – rozwiązań, które zostały już wdrożone i sprawdzone oraz przynoszą wymierne korzyści, a są możliwe do zastosowania w innych placówkach. Każda z uczestniczących w sieci szkół będzie miała okazję przedstawić własne rozwiązania, ale też poznać inne.
Cele sieci współpracy i samokształcenia:
– wymiana doświadczeń między uczestnikami, – analiza dobrych praktyk stosowanych przez uczestników, – pozyskiwanie metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów, – poszerzanie kompetencji uczestników, – tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby szkół uczestniczących w sieci, – nawiązywanie kontaktów i współpracy pomiędzy szkołami.
Sieci są tworzone według różnego klucza – jako sieci przedmiotowe (np. polonistów, matematyków itp.) i problemowe (skupiające nauczycieli zainteresowanych daną tematyką, np. kształceniem ucznia zdolnego, pracą z dziećmi z trudnościami w nauce itp.). Działania organizowane w ramach sieci przybierają różnorodne formy: spotkania z udziałem ekspertów, wykłady, warsztaty, analiza przypadku konsultacje.
Zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami uruchomiliśmy problemowe sieci współpracy:
– siećwspółpracy i samokształcenia pedagogów szkolnych
koordynator Justyna Szewczyk,
– sieć współpracy i samokształcenia psychologów szkolnych
koordynator Szymon Kaźmierczak,
– sieć współpracy i samokształcenia logopedów koordynator Małgorzata Sulkowska
– sieć współpracy i samokształcenia doradców zawodowych
koordynator Roman Michalski,
– sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli przedszkoli i szkół ogólnodostępnych pracujących z uczniem objętym kształceniem specjalnym
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok