INFORMACJA NA TEMAT ZINDYWIDUALIZOWANEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA
Obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne, które są realizowane:
a) Wspólnie z oddziałem szkolnym,
b) Indywidualnie z uczniem.
Objęcie ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia (ZŚK) wymaga opinii publicznej poradni, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą w tej formie.
Do wniosku o wydanie powyższej opinii dołączona powinna być dokumentacja określająca:
a) Trudności w funkcjonowaniu ucznia w szkole;
b) Wpływ przebiegu choroby na funkcjonowanie ucznia w szkole oraz ograniczenia w zakresie możliwości udziału ucznia w zajęciach edukacyjnych z oddziałem szkolnym (jeżeli uczeń objęty jest ZŚK ze względu na stan zdrowia);
c) Opinia nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem – o jego funkcjonowaniu w szkole.
Przed wydaniem opinii publiczna poradnia we współpracy ze szkołą oraz rodzicami ucznia lub pełnoletnim uczniem przeprowadza analizę funkcjonowania ucznia uwzględniając efekty udzielanej dotychczas przez szkołę pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
Opinia dotycząca ZŚK powinna zawierać:
a) Zakres, w jakim uczeń nie może brać udziału w zajęciach edukacyjnych wspólnie z odziałem szkolnym;
b) Okres objęcia ucznia ZŚK, nie dłuższy jednak niż rok szkolny;
c) Działania, jakie powinny być podjęte w celu usunięcia barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;
Uczeń objęty ZŚK realizuje w danej szkole programy nauczania, z dostosowaniem metod i form ich realizacji i jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w szczególności potrzeb wynikających ze stanu zdrowia.
Na wniosek rodziców ucznia lub pełnoletniego ucznia dyrektor szkoły ustala, z uwzględnieniem opinii poradni, tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem, uwzględniając konieczność realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego lub zawodowego.