ZAJĘCIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
NA ROK SZKOLNY 2020/2021
I. Warsztaty dla dzieci w wieku przedszkolnym
-
Bezpieczne korzystanie z mediów cyfrowych – fonoholizm.
-
Poznajemy nasze emocje.
-
Spokój i uważność żabki” ???
-
Zajęcia stymulujące rozwój dziecka 6 letniego z wykorzystaniem min Metody Dobrego Startu, Metody Weroniki Sherborne.
-
Inne wg zgłoszonego zapotrzebowania.
II. Zajęcia warsztatowe
-
Pierwsze wrażenie, pochopna opinia” – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. IV-VI szkoły podstawowej.
-
„Życzliwość – drogą do pozytywnych relacji – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. IV-VI szkoły podstawowej.
-
Zajęcia kształtujące postawy tolerancji, propagowanie postaw otwartości i ukazanie znaczenia oraz wartości różnorodności:– „Jesteśmy inni lecz tacy sami” – dla uczniów klas I – III szkoły podstawowej,– „Różnorodność i wielokulturowość jest zaleta” – dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej,– „Stereotypy – uprzedzenia – dyskryminacja” – dla uczniów kl. VII szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. „Nie – nie zawsze oznacza nieuprzejmość, zachowania asertywne” – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. IV-VI szkoły podstawowej.
-
„Bezceremonialny język – czas to zmienić.” Wulgarne rozmowy młodzieży – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. VI-VIII szkoły podstawowej.
-
Techniki i metody uczenia się – uczniowie szkół ponadpodstawowych.
-
„Niebieski wieloryb nie istnieje” program edukacyjno – profilaktyczny dla uczniów w wieku 10-13 lat i ich rodziców.
-
„Bez złości mamy więcej radości” – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. I-III szkoły podstawowej.
-
Jak pokonać stres – zajęcia dla uczniów kl. VI-VIII szkoły podstawowej
-
Stres przyjaciel czy wróg maturzysty.
-
„Wagary – ucieczka przed problemami czy początek kłopotów” – zajęcia warsztatowe dla kl. VII-VIII szkoły podstawowej.
-
„Wartości w życiu młodego człowieka” klasy VII-VIII szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe.
- Cyberprzemoc.
-
Jak rozwiązywać problemy w klasie ?
-
Bezpieczne korzystanie z mediów cyfrowych – fonoholizm.
-
Internet – jak być bezpiecznym w sieci” dla uczniów szkoły podstawowej i szkół średnich.
-
Ja to ja” zajęcia wzmacniające poczucie własnej wartości dla dzieci młodszych.
-
„Stop przemocy” – zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej.
-
Zajęcia integracyjno – adaptacyjne dla uczniów rozpoczynających naukę na kolejnym etapie edukacyjnym.
-
Programy profilaktyczne: „Spójrz inaczej”, „Powiedz komuś – program profilaktyczny dla dzieci w wieku 6 – 10 lat uczący, jak radzić sobie w sytuacjach zagrażający ich bezpieczeństwu, „Lekcje przestrogi” – program dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
-
Zajęcia profilaktyczne: „Chce żyć zdrowo – bez nałogów” dla uczniów klas IV –VI szkoły podstawowej.
-
Dopalacze i środki psychoaktywne – wpływ na rozwój psychofizyczny.
-
Zajęcia warsztatowe na temat: agresji, mobbingu, konfliktów, stresu, emocji, wyboru dalszej drogi edukacyjnej, myślenia twórczego, i inne zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami.
-
Wybór dalszego kształcenia – zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej.
-
Wybór szkoły i zwodu – zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej.
-
Co dalej po szkole średniej (dla uczniów LO i techników)?
-
Co dalej po Branżowej Szkole I Stopnia?
-
Predyspozycje a wybór dalszego kształcenia – uczniowie szkół średnich.
-
Budowanie wizji kariery zawodowej – zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej.
-
Studia i co dalej ?– rynek pracy absolwentów – uczniowie szkół średnich
III. Treningi
-
Umiejętności asertywne.
-
Umiejętności interpersonalne.
-
Budowanie poczucia własnej wartości – moje mocne strony.