SZANOWNI PAŃSTWO DYREKTORZY SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI.
W związku ze szczególną sytuacją związaną ze stanem epidemii staramy się do minimum ograniczyć kontakt bezpośredni z klientem. Jeśli będzie to możliwe część opinii lub orzeczeń wydawać będziemy na podstawie posiadanej dokumentacji, a niezbędne diagnozy postaramy się zrealizować w możliwie najkrótszej procedurze. Dlatego niezwykle ważna jest rzetelna dokumentacja uzasadniająca wniosek o wydanie opinii lub orzeczenia. Podstawowa dokumentacja ze szkoły i przedszkola to:
– opinia o sytuacji dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej,
– IPET i WOPFU, jeśli dziecko/uczeń objęte jest kształceniem specjalnym,
– informacja o gotowości dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego.
Zwracam się również o przekazywanie rodzicom bądź opiekunom prawnym dziecka/ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną pisemnej oceny efektywności udzielonej pomocy wraz z wnioskami dotyczącymi dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka/ucznia.
Podkreślam, że dotyczy to również pomocy udzielanej przez logopedów.
Podstawą prawną obowiązku dokonywania oceny, o której mowa jest §20 ust. 9 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 1591, z 2018 r. poz. 1647 oraz z 2019 r. poz. 323)
Z poważaniem – Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Braniewie
Barbara Dytkowska