SZANOWNI PAŃSTWO.
W związku z tym, że trudno przewidzieć jak długo zostaną utrzymane znaczne ograniczenia w sposobach działania wielu jednostek użyteczności publicznej Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Braniewie przekazuje następującą informację:
W poradni wprowadzono zmiany w zakresie zasad funkcjonowania placówki, których celem jest przede wszystkim troska o bezpieczeństwo zdrowotne zarówno klientów jak i pracowników.
Charakter epidemii wskazuje, że unikanie bezpośrednich kontaktów między ludźmi, ich całkowite zawieszenie lub zredukowanie do niezbędnego minimum, jest najbardziej zalecanym zachowaniem profilaktycznym, zapobiegającym zakażeniom.
Mając powyższe na uwadze, w działalności poradni wprowadzono zmiany obejmujące sposoby korzystania z pomocy psychologicznej, zasięgania porad i konsultacji pedagogicznych i logopedycznych. Od 25 marca realizujemy je zdalnie, za pośrednictwem maili, telefonów i e-porad. Nie dokonujemy i do odwołania nie będziemy dokonywać diagnoz – psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych. Jesteśmy pełni niepokoju i zadajemy sobie pytanie kiedy to będzie mogło nastąpić. Jednocześnie z oczywistych dla nas względów nie decydujemy się na próby dokonywania diagnoz zdalnie.
Nasuwa się zatem pytanie: co z wydawaniem orzeczeń, opinii o potrzebie wczesnego wspomagania czy opinii w sprawach odroczeń od podjęcia obowiązku szkolnego? Opinie w innych sprawach traktujemy jako te, które nie są pilne.
Podczas wideokonferencji Dyrektorzy PPP otrzymali ze strony Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty zapewnienie, iż w MEN trwają prace nad prawnym rozwiązaniem umożliwiającym wydłużenie ważności orzeczeń.
Tymczasem sytuacja wymusza modyfikację przyjętych w poradni procedur.
Nasuwa się zatem pytanie: co z wydawaniem orzeczeń, opinii o potrzebie wczesnego wspomagania czy opinii w sprawach odroczeń od podjęcia obowiązku szkolnego? Opinie w innych sprawach traktujemy jako te, które nie są pilne.
Podczas wideokonferencji Dyrektorzy PPP otrzymali ze strony Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty zapewnienie, iż w MEN trwają prace nad prawnym rozwiązaniem umożliwiającym wydłużenie ważności orzeczeń.
Tymczasem sytuacja wymusza modyfikację przyjętych w poradni procedur.
I. Składanie wniosków:
1. Na naszej stronie www.pppbraniewo.edu.pl dostępny jest wniosek o udzielenie pomocy. Na wniosku jako formę pomocy proszę zaznaczyć: porada, konsultacja. Wypełniony wniosek wraz z kompletem dokumentów należy przesyłać do poradni pocztą (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Braniewie, 14-500 Braniewo, ul. Kościuszki 105a) lub e-mailem (sekretariat@pppbraniewo.edu.pl). Po ustaniu stanu epidemii scany trzeba będzie zastąpić oryginałami dokumentów. W szczególnych sytuacjach wnioski można też złożyć w poradni osobiście. Od dnia 28 kwietnia 2020r. składanie wniosków, pism i innych dokumentów będzie możliwe każdego dnia w godzinach do 8.00 do 13.00. W siedzibie poradni na II piętrze, tuż przy drzwiach wejściowych znajduje się stolik, na którym dokumenty należy zostawić, bez wchodzenia do któregokolwiek z pomieszczeń. Złożone wnioski zostaną przez pracownika poradni zarejestrowane i wraz z dokumentacją uzasadniającą wniosek przekazane do rozpatrzenia. O przebiegu postępowania w każdej zgłoszonej sprawie, wnioskodawcy będą informowani pismem przesłanym drogą mailową lub telefonicznie. Dlatego niezwykle ważne jest, aby wnioskodawcy udostępnili aktualny adres mailowy i numery telefonów.
2. Przypominam o możliwości dostarczania dokumentów za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej. Jest to narzędzie pozwalające na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym, w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia. W celu dostarczenia do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Braniewie dokumentu w formie elektronicznej, należy zarejestrować się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pod adresem epuap.gov.pl.
Przy pomocy elektronicznej skrzynki podawczej załatwią Państwo każdą sprawę należącą do kompetencji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Braniewie. Po założeniu konta i zalogowaniu się do ePUAP, użytkownik ma dostęp do „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”:
1. Na naszej stronie www.pppbraniewo.edu.pl dostępny jest wniosek o udzielenie pomocy. Na wniosku jako formę pomocy proszę zaznaczyć: porada, konsultacja. Wypełniony wniosek wraz z kompletem dokumentów należy przesyłać do poradni pocztą (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Braniewie, 14-500 Braniewo, ul. Kościuszki 105a) lub e-mailem (sekretariat@pppbraniewo.edu.pl). Po ustaniu stanu epidemii scany trzeba będzie zastąpić oryginałami dokumentów. W szczególnych sytuacjach wnioski można też złożyć w poradni osobiście. Od dnia 28 kwietnia 2020r. składanie wniosków, pism i innych dokumentów będzie możliwe każdego dnia w godzinach do 8.00 do 13.00. W siedzibie poradni na II piętrze, tuż przy drzwiach wejściowych znajduje się stolik, na którym dokumenty należy zostawić, bez wchodzenia do któregokolwiek z pomieszczeń. Złożone wnioski zostaną przez pracownika poradni zarejestrowane i wraz z dokumentacją uzasadniającą wniosek przekazane do rozpatrzenia. O przebiegu postępowania w każdej zgłoszonej sprawie, wnioskodawcy będą informowani pismem przesłanym drogą mailową lub telefonicznie. Dlatego niezwykle ważne jest, aby wnioskodawcy udostępnili aktualny adres mailowy i numery telefonów.
2. Przypominam o możliwości dostarczania dokumentów za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej. Jest to narzędzie pozwalające na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym, w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia. W celu dostarczenia do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Braniewie dokumentu w formie elektronicznej, należy zarejestrować się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pod adresem epuap.gov.pl.
Przy pomocy elektronicznej skrzynki podawczej załatwią Państwo każdą sprawę należącą do kompetencji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Braniewie. Po założeniu konta i zalogowaniu się do ePUAP, użytkownik ma dostęp do „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”:
1. W celu wysłania pisma, w ramach usługi centralnej, najpierw należy zalogować się do portalu ePUAP.
2. Po poprawnym zalogowaniu należy skorzystać z przygotowanego odnośnika › gov.pl
3. W wywołanym oknie wybieramy „Załatw sprawę”, po czym nastąpi przekierowanie na stronę internetową obywatel.gov.pl
4. W polu „Wybierz urząd lub instytucję, do której wysyłasz pismo” należy podać adresata, do którego kierujemy korespondencję, w tym przypadku wystarczy skopiować i wkleić nazwę PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W BRANIEWIE
5. Dalej mamy obowiązek wybrania rodzaju pisma oraz opisania sprawy.
6. Do przygotowanego pisma można dodać załączniki, przy czym maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego nie może przekroczyć 500MB. Lista rozszerzeń dodawanych załączników jest dostępna w portalu. W celu wysłania do naszej poradni np. Wniosku do Zespołu Orzekającego, do przygotowywanego pisma należy załączyć scan wypełnionego wniosku, który jest przygotowany do pobrania w odpowiedniej sekcji naszej strony internetowej a także scan dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia wniosku (np. badania psychologiczne, zaświadczenie lekarskie itp.).
Uwaga: Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane i korespondencja nie zostanie dostarczona
7. Na koniec, po zakończeniu przygotowania pisma należy wybrać opcję „podpisz i wyślij” i dalej wybrać czy dokument ma zostać podpisany „podpisem zaufanym” czy „podpisem kwalifikowanym”. Następnie nastąpi autoryzacja podpisania dokumentu za pomocą kodu autoryzacyjnego poprzez określony kanał komunikacyjny.
2. Po poprawnym zalogowaniu należy skorzystać z przygotowanego odnośnika › gov.pl
3. W wywołanym oknie wybieramy „Załatw sprawę”, po czym nastąpi przekierowanie na stronę internetową obywatel.gov.pl
4. W polu „Wybierz urząd lub instytucję, do której wysyłasz pismo” należy podać adresata, do którego kierujemy korespondencję, w tym przypadku wystarczy skopiować i wkleić nazwę PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W BRANIEWIE
5. Dalej mamy obowiązek wybrania rodzaju pisma oraz opisania sprawy.
6. Do przygotowanego pisma można dodać załączniki, przy czym maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego nie może przekroczyć 500MB. Lista rozszerzeń dodawanych załączników jest dostępna w portalu. W celu wysłania do naszej poradni np. Wniosku do Zespołu Orzekającego, do przygotowywanego pisma należy załączyć scan wypełnionego wniosku, który jest przygotowany do pobrania w odpowiedniej sekcji naszej strony internetowej a także scan dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia wniosku (np. badania psychologiczne, zaświadczenie lekarskie itp.).
Uwaga: Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane i korespondencja nie zostanie dostarczona
7. Na koniec, po zakończeniu przygotowania pisma należy wybrać opcję „podpisz i wyślij” i dalej wybrać czy dokument ma zostać podpisany „podpisem zaufanym” czy „podpisem kwalifikowanym”. Następnie nastąpi autoryzacja podpisania dokumentu za pomocą kodu autoryzacyjnego poprzez określony kanał komunikacyjny.
II. Dokumentacja dołączona do wniosku:
1. Niezwykle istotne jest, by dokumentacja dołączona do wniosku była wyczerpująca i merytoryczna. Na naszej stronie www, w zakładce DRUKI znajduje się Spis dokumentów, które należy dołączyć do wniosku o udzielenie pomocy przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Braniewie. Zrozumiałe jest, że poszczególni wnioskodawcy nie będą dysponowali kompletem wymienionych dokumentów. Proszę jednak potraktować ten spis jako „ściągę”, która podpowiada co jest nam niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
2. W tej szczególnej sytuacji będziemy mieli potrzebę kontaktu z wychowawcą. Zatem opinia o sytuacji dziecka /ucznia wydana przez szkołę musi zawierać imię i nazwisko wychowawcy oraz numer telefonu lub adres mailowy umożliwiające kontakt z wychowawcą. Przede wszystkim jednak opinia musi być wyczerpująca, dająca obraz funkcjonowania dziecka.
3. Podkreślam, że ważne jest by treści zawarte w dostarczonej dokumentacji były spójne, wzajemnie się niewykluczające (IPET i WOPFU).
4. W przypadkach, gdy chodzić będzie o opinie poradni w sprawie odroczenia od podjęcia obowiązku szkolnego należy dołączyć prace, wytwory dziecka z okresu, gdy praca odbywała się zdalnie.
1. Niezwykle istotne jest, by dokumentacja dołączona do wniosku była wyczerpująca i merytoryczna. Na naszej stronie www, w zakładce DRUKI znajduje się Spis dokumentów, które należy dołączyć do wniosku o udzielenie pomocy przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Braniewie. Zrozumiałe jest, że poszczególni wnioskodawcy nie będą dysponowali kompletem wymienionych dokumentów. Proszę jednak potraktować ten spis jako „ściągę”, która podpowiada co jest nam niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
2. W tej szczególnej sytuacji będziemy mieli potrzebę kontaktu z wychowawcą. Zatem opinia o sytuacji dziecka /ucznia wydana przez szkołę musi zawierać imię i nazwisko wychowawcy oraz numer telefonu lub adres mailowy umożliwiające kontakt z wychowawcą. Przede wszystkim jednak opinia musi być wyczerpująca, dająca obraz funkcjonowania dziecka.
3. Podkreślam, że ważne jest by treści zawarte w dostarczonej dokumentacji były spójne, wzajemnie się niewykluczające (IPET i WOPFU).
4. W przypadkach, gdy chodzić będzie o opinie poradni w sprawie odroczenia od podjęcia obowiązku szkolnego należy dołączyć prace, wytwory dziecka z okresu, gdy praca odbywała się zdalnie.
III. Działanie Zespołów Orzekających.
1. Jeśli dziecko z rozpoznaną niepełnosprawnością było w szkole objęte kształceniem specjalnym na podstawie wcześniej wydanego orzeczenia, którego ważność się kończy, intencją zespołu orzekającego przy rozpatrywaniu wniosku będzie zapewnienie dziecku możliwości kontynuowania kształcenia specjalnego.
2. Regulacje prawne dotyczące działalności orzeczeniowej zapewniają wnioskodawcy możliwość udziału w posiedzeniu zespołu orzekającego, który rozpatruje jego wniosek. Jednak w warunkach ograniczania kontaktowania się osób z powodu epidemii, nie jesteśmy w stanie zapewnić wnioskodawcom korzystania z tych uprawnień.
3. Terminy posiedzeń uzgadniane będą w miarę potrzeb i ogłaszane na stronie internetowej poradni oraz na naszym profilu FB.
Wszelkie wątpliwości proszę wyjaśniać dzwoniąc na numer 55 243 26 39 lub pisząc na adres mailowy dyrektor@pppbraniewo.edu.pl
Z wyrazami szacunku – Dyrektor PPP w Braniewie
Barbara Dytkowska
1. Jeśli dziecko z rozpoznaną niepełnosprawnością było w szkole objęte kształceniem specjalnym na podstawie wcześniej wydanego orzeczenia, którego ważność się kończy, intencją zespołu orzekającego przy rozpatrywaniu wniosku będzie zapewnienie dziecku możliwości kontynuowania kształcenia specjalnego.
2. Regulacje prawne dotyczące działalności orzeczeniowej zapewniają wnioskodawcy możliwość udziału w posiedzeniu zespołu orzekającego, który rozpatruje jego wniosek. Jednak w warunkach ograniczania kontaktowania się osób z powodu epidemii, nie jesteśmy w stanie zapewnić wnioskodawcom korzystania z tych uprawnień.
3. Terminy posiedzeń uzgadniane będą w miarę potrzeb i ogłaszane na stronie internetowej poradni oraz na naszym profilu FB.
Wszelkie wątpliwości proszę wyjaśniać dzwoniąc na numer 55 243 26 39 lub pisząc na adres mailowy dyrektor@pppbraniewo.edu.pl
Z wyrazami szacunku – Dyrektor PPP w Braniewie
Barbara Dytkowska