ROCZNY HARMONOGRAM PRACY PPP W BRANIEWIE w roku szkolnym 2017/2018
Zgodnie z planem pracy przyjętym na bieżący rok szkolny przewiduje się następujące działania:
I. Od września 2017r. poradnia oprócz dotychczas wydawanych opinii, wydaje również opinie w sprawie objęcia ucznia, zindywidualizowaną ścieżką realizacji obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego oraz zindywidualizowaną ścieżką kształcenia.
II. Realizowane będą następujące formy terapii:
– trudności matematycznych,
– dysleksji,
– zajecia k-k – dzieci 5,6-letnie,
– terapia surdopedagogiczna,
– terapia logopedyczna,
– terapia dzieci z niepełnosprawnością,
2. Program edukacyjno-rozwojowy rozwijający uzdolnienia „Myślimy dywergencyjnie, konwergencyjnie i krytycznie”– uczniowie kl.I-IV.
3. Program edukacyjno-rozwojowy – „Nauczyć się uczyć” – ucz. kl. IV-VI.
4. Autorski program edukacyjno-profilaktyczny „Niebieski wieloryb nie istnieje” – dla dzieci od lat 10 i ich rodziców, nt. bezpieczeństwa w sieci.
IV. Oferta PPP zostanie wzbogacona o następujące zajęcia warsztatowe:
1. „Wagary – ucieczka przed problemami, czy początek kłopotów”-ucz. VII-VIII
2. „Nie – nie zawsze oznacza nieuprzejmość, zachowania asertywne” – IV-VI
4. „Bezceremonialny język – czas to zmienić. Wulgarne rozmowy młodzieży” VI-VIII i śr
5. „Życzliwość – droga do pozytywnych relacji między ludźmi” IV-VI
6. „Pierwsze wrażenie – pochopna opinia może być krzywdząca” ucz. śr
7. „Wartości w życiu młodego człowieka” VII-VIII i śr
8. Szkoleniowa Rada Pedagogiczna – Nowy model diagnozy.VI. Prowadzone będą badania przesiewowe:
– pod kątem ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w czytaniu, pisaniu i uczeniu się matematyki w klasach I-III.
– gotowości szkolnej dzieci 6-letnich
– pod kątem szczególnych uzdolnień w SP.
1. Konsultacje z dyrektorami szkół i doradcami zawodowymi.
2. Prowadzenie sieci wsparcia Doradców zawodowych.
4. Porady indywidualne dotyczące kierunku kształcenia i wyboru zawodu.
5. Wspieranie metodami aktywizującymi uczniów w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu, planowania kariery zawodowej.
6. Trening uczący lepszego samopoznania, kształtowania perspektyw życiowych i planów zawodowych dla uczniów ostatnich klas LO.
7. Doradztwo indywidualne dla rodziców i uczniów szkół różnych szczebli.
8. Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas III gimnazjalnych ułatwiających samoocenę własnych predyspozycji i możliwości oraz podjęcie trafnej decyzji dotyczącej wyboru dalszego kształcenia i wyboru zawodu.
9. Współpraca z pedagogami szkolnymi lub nauczycielami odpowiedzialnymi za doradztwo zawodowe w szkołach w aspekcie wspierania uczniów w planowaniu ich kariery zawodowej oraz udzielania informacji w tym zakresie.
10. Prowadzenie banku informacji o szkołach branżowych i technikach i liceach, kompletowanie materiałów zawodoznawczych.VIII. Co najmniej 1x w półroczu zespół specjalistów odbywa całodzienny dyżur konsultacyjny na terenie szkoły lub placówki.
IX. Prowadzone będą sieci współpracy i samokształcenia:
– dla pedagogów szkolnych
– psychologów szkolnych
– doradców zawodowych
– logopedów
– nauczycieli przedszkoli i szkół ogólnodostępnych pracujących z uczniem objętym kształceniem specjalnym.
XII. Zostanie stworzony profil ppp w medium społecznościowym fb.
XIII. Planujemy eksperymentalne wdrożenie porad online.
XIV. W związku z tym, że Kompleksowe wspomaganie szkół i placówek z założenia ma być procesem, opracowane zostały ZASADY ORGANIZACJI KOMPLEKSOWEGO WSPOMAGANIA PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK PRZEZ PORADNIĘ PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNĄ W BRANIEWIE, które zostały zamieszczone na stronie www poradni wraz z wnioskiem o objęcie wspomaganiem.SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY!!!