PROPOZYCJE SZKOLENIOWYCH RAD PEDAGOGICZNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
PROPOZYCJE SZKOLENIOWYCH RAD PEDAGOGICZNYCH
NA ROK SZKOLNY 2020/2021
-
Nowy Model Diagnozy.
-
Podnoszenie jakości edukacji włączającej rolą każdego nauczyciela.
-
Uczeń zdolny jak mu pomóc.
-
Dyscyplina w klasie.
-
Praca z trudnym zespołem klasowym.
-
Komunikacja interpersonalna w szkole.
-
Jak mówić żeby dzieci nas słuchały…
-
Umiejętności rozpoznawania i wyrażania różnych uczuć jako jeden z podstawowych warunków doskonalenia relacji interpersonalnych.
-
Znaczenie relacji w szkole dla rozwoju osobowości ucznia.
-
Nadmierne i szkodliwe korzystanie z telefonów komórkowych.
-
,,Ryzyko dysleksji’’ czyli rozpoznawanie specyficznych trudności w nauce u uczniów klas I – III.
-
Uczeń z dysleksją w szkole.
-
Praca z uczniem dyslektycznym. Materiały dla nauczycieli języka polskiego.
-
Kompetencje komunikacyjne uczniów dyslektycznych.
-
Samoocena – ale jaka? Samoocena ucznia warta zachodu jest.
-
Specyfika pracy z uczniem słabowidzącym i słabosłyszącym.
-
Wychowawcza rola szkoły.
-
Jak płonąć, żeby się nie spalić… O wypaleniu zawodowym nauczycieli.
-
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. Dokumentowanie i ocena efektywności podjętych działań w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
-
Wybrane aspekty pomocy dzieciom i młodzieży zdolnej.
-
Stopnie ubytku słuchu i ich wpływ na rozwój mowy i trudności szkolne dziecka.
-
Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży.
-
Nauczyciel profilaktyk.
-
Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej.
-
Samobójstwa wśród dzieci i młodzieży.
-
Depresja u dzieci i młodzieży.
-
Jakie sygnały wysyła dziecko dotknięte przemocą.
-
Rówieśniczy mobbing.
-
Przemoc w szkole – aspekty prawne.
-
Etapy rozwoju seksualnego dziecka.
-
Specyfika pracy z uczniem z choroba przewlekła.
-
Specyfika pracy z uczniem z ADHD.
-
Specyfika pracy z dzieckiem z FAS.
-
Jak nawiązać udaną współpracę z rodzicami.
-
Metody aktywizujące.
-
Skutki promowania do następnej klasy uczniów, którzy nie opanowali podstawy programowej.
-
Symptomy zaburzeń odżywiania.
-
Dziecko ze spektrum autyzmu – zespół Aspergera.
-
Autyzm – praca z dzieckiem w przedszkolu.
-
Jak pracować z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju? – dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej.
-
Zajęcia warsztatowe : autyzm-strategie pracy z uczniem.
-
Dostosowania wymagań dla ucznia z zespołem Aspergera
-
Uczeń z autyzmem w szkole. Zasady postępowania” Szkolenie dla obsługi i administracji.
-
Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym w systemie edukacji.
-
Motywowanie nastolatka.
-
Jak funkcjonuje mózg nastolatka?
-
Organizacja doradztwa zawodowego w szkole.